PROJEKT “MEKSIKO”
CILJ PROJEKTA: upoznavanje i obogaćivanje iskustava i spoznaja djece o posebnostima druge i drugačije zemlje, ljudi, običaja, kulture, glazbe te biljnog i životinjskog svijeta
ZADAĆE:
- Razvoj pozitivnih stavova prema okolini i drugim narodima
- Razvoj govora i bogaćenje rječnika novim pojmovima
- Razvoj kooperativnosti (suradništva) u skupnom radu (dogovaranje i prihvaćanje sugestije drugih prilikom učenja plesa)
- Prihvaćanje i poštivanje različitosti drugih
- Razvoj pamćenja, pažnje i koncentracije
- Razvoj glazbenog pamćenja
- Razvoj sposobnosti doživljavanja i izražavanja glazbe uz usklađenost pokreta i glazbe
- Poticanje dječje kreativnosti
VRSTE AKTIVNOSTI:
- izražavanje i stvaranje
- likovno izražavanje raznim tehnikama (crtanje,rezanje,ljepljenje), izrada sombrera (šešira) od papira i ukrašavanje
- scensko izražavanje, izražavanje pokretom, i plesom – priprema koreografije
- istraživačko-spoznajne
- razni tekstovi o drzavi Meksiko, Enciklopedija o zemljama svijeta, Životinjski atlas (za upoznavanje životinja koje žive na tom području), glazba na cd-u sa meksičkom glazbom
- društvene i društveno-zabavne
- druženje djece i odraslih : završna priredba
- specifične aktivnosti s kretanjem
- plesna koreografija na tradicijsku meksičku glazbu „Meksički šešir“
TIJEK AKTIVNOSTI:
Rad na projektu započeo je u mjesecu travnju i to slučajnim odabirom glazbe za završnu priredbu. Pjesma „Meksički šešir“ je meksička tradicijska pjesma i na nju smo pripremali plesnu koreografiju. Nakon što su je djeca prvi put poslušala malo smo razgovarali o toj zemlji te na velikom globusu kojeg imamo u sobi dnevnog boravka u skupini potražili gdje se nalazi.
Toni V.(5.6 god) : „Vidite li vi kako je Meksiko na dnu Sjeverne Amerike i njima je baš lipo tamo jer imaju puno mora a blizu su i sjevera i juga“
Magdales (5 god) : „Ja ti znan da ti tamo i Indijanci žive!Ima slika u mojoj knjigi o svijetu pa ću ti teto donit pokazat!“
Tako smo danima čitali i listali Atlas Svijeta te Enciklopediju o zemljama Svijeta koju smo posudili u gradskoj knjižnici.Saznali smo da je službeni jezik zemlje španjolski.
Pia (6.5 god): „Mi da sad otputujemo tamo mogli bi i pričat meksikanski jer oni pričaju isto ko u Violeti (op.serija na tv-u)“
Rino (5.5 god) : „Ma je li molin te!?Ne gledaju svi Violetu nego samo vi ženske! Ja bi se zna borit sa Indijancima koji tamo žive jer ti moj nono voli take filmove pa i ja gledan nekad s njin!“
S obzirom na nove informacije koje smo svakim danom učili, često bi se znalo dogodit da bi djeca donosila od kuće sve vezano o Meksiku na što bi naišla.Bilo je tako i albuma sa životinjskim sličicama, raznim tekstovima s interneta, dvd-ovi s životinjama sa tog područja (morske kornjače, prerijski psi, jaguari, indigo zmija).
Uz plesnu koreografiju na meksičku tradicijsku pjesmu pripremali smo i kostime za koje smo imali i suradnju roditelja.Jedna mama nam je šila suknjice, nekolicina se ponudila i nabavila nam meksičke šešire-sombrera, ponča za dječake smo obrubljivali vunom da bi bila šarenija.Tako su i u slobodnoj igri djeca znala često oformit kutić u kojem bi šila ili krojila.To su uglavnom radile djevojčice, dok su dječaci u građevnom kutiću gradili prašumu sa životinjama, ali i borbe indijanaca i kauboja.
Tijekom projekta usvojeni su i novi pojmovi poput sombrera, ponča, tortilje…
Interes skupine je zapravo i proširio temu, sa glazbe za završnu priredbu do životinjskog svijeta u toj zemlji ali i kulturi i običajima.
VALORIZACIJA:
Projekt je trajao dva mjeseca, a interes za temu je prestao nakon odrađene završne priredbe koja je zapravo bila i povod početku istog.Djeca su surađivala i sama zapravo širila temu.Ostvarene su sve zadaće projekta koje su postavljene na početku.Razvila se i suradnja s roditeljima koja je bila na obostrano zadovoljstvo i djeci i nama odgojiteljicama.
Odgojiteljice: Katica Lukin i Anamarija Laušić