PROJEKT DINOSAURI

Cilj projekta: Educirati djecu o fascinantnim stvorenjima koja su živjela prije 66 milijuna godina, potaknuti dječju znatiželju te potaknuti istraživanje o znanosti i prirodi. Razvijanje empatije i poštovanja prema životinjama te učenje o važnosti očuvanja životinjskih vrsta

Poticaj za početak projekta:  odlučili smo se na ovaj projekt potaknuti jakim dječjim interesom za svijet dinosaura

Početak projekta: Projekt je započeo uvodom u svijet dinosaura. Djeca su gledala fotografije i slike dinosaura, učila o njihovom izgledu, veličini, prehrani i načinu života. Čitali smo knjige o dinosaurima, gledali dokumentarni film, crtali i bojali slike dinosaura.

Djeca su naučila neke od poznatih imena dinosaura kao što su dinorex, tiranozaur,s tegozaur, pterodaktil, triceratops,  parasaulus…

Nastavak projekta: Otišli smo na plažu te ih učili o tome kako se otkrivaju fosili te su napravili svoje male arheološke iskopine te otkrili mnoštvo fosila morskih školjaka i pužića. Djeca su učila i o prehrani dinosaura te radili kreativne obroke poput „salate za dinosaure“ i slično. Projekt je uključivao i posjet Prirodnoslovnom muzeju u Splitu što je bila izvrsna prilika da djeca vide izbliza prave fosile i artefakte iz doba dinosaura.

Djeca su mogla postavljati pitanja stručnom osoblju i naučiti još više o životu i navikama dinosaura, također su sudjelovali u interaktivnim igrama te zanimljivih aktivnostima poput crtanja dinosaura koji se nalazio ispred njih u obliku figurice.

Posjet muzeju je uvelike obogatio iskustvo djece te im omogućio stvaran kontakt s materijalnim dokazima o postavljanju dinosaura te je pružio priliku za daljnje istaživanje.

Radili smo i istraživali pokus izrade vulkana koji eruptira da bi približili djeci sliku o izumiranju dinosaura što ih je jako mučilo.

Vulkan smo modelirali u obliku planine, čašu sode bikarbone i octa smo stavili na vrh i pričekali da se dogodi reakcija. Vulkan je eruptirao i izbacio pjenu ;djeca su bila oduševljena te su se pronalazili ostaci dinosaura kako su se ledenjaci otopili.

U sobi smo također imali malu izložbu sa izloženim primjercima najdražih dinosaura koje su djeca bojala i crtala.

Zapažanja odgojiteljica

  • Povećana zainteresiranost za znanost i prirodu
  • Kroz različite aktivnosti, igre i zadatke djeca su usavršavala vještine poput čitanja, pisanja, likovne kulture, matematike i društvenih vještina
  • Razvili su empatiju i poštivanje prema životinjama
  • Veća samostalnost i samopouzdanje koje su stjecali kroz aktivnosti poput izrade vlastitih dinosaura te sudjelovanje (aktivno) u pokusima
  • Povećana kreativnost i maštovitost
  • Povećana socijalizacija; djeca su kroz igre i aktivnost radila zajedno u timu, dogovarala se i komunicirala te razvijala svoje socijalne vještine.

Literatura:
„Otkrij i upoznaj dinosaure“ Robert Coupe, 2011 Lusio d.o.o., Zagreb
„Dinosauri“, Dr Paul M. Barrett, 2009 Naklada Uliks, Rijeka „Moja mala enciklopedija Larousse: Dinosauri“, Školska knjiga d.d., Zagreb, 2004
„Dinosauri“, Jean-Baptiste de Panafieu, Profil International d.o.o., Zagreb, 2000
„Muzej dinosaura“, dr Jen Green, Lusio d.o.o., Zagreb, 2015
„Dinosaur Cvjetko“, Mladen Kopjar, Školsja knjiga d.d., Zagreb, 2010
„Dinosauri gaćoljupci“, Claire Freedman, Školska knjiga d.d., Zagreb, 2011
„Prozorčići znanja: Čudesni dinosauri“, Naša djeca, Zagreb , 2012
https://youtu.be/CgbJwW0Eaw8 Dani i dinosaur
https://youtu.be/g-pNLbufkcs Dolina dinosaura
„Dinosauri“, John Long, Mozaik knjiga, Zagreb , 2009

Odgojna  skupina „Nanari“ i „Tratinčice“

Skip to content