Cilj: upoznati životinje, neposrednim iskustvom razumijeti njihov “svijet”, razvijati kod djece ljubav prema životinjama i razvoj spoznajnih funkcija, istraživanjem i timskim radom.
– poticati kod djece vještinu uočavanja, uspoređivanja, klasifikacije, uspostavljanje relacija te izvođenje zaključaka.
Poticaj za nastavak projekta:
- film “Pirati s Kariba” ( djeca gledali kući pa prepričavali u vrtiću) – razgovor o morskim čudovištima, otokom s blagom, ljudima i životinjama iz dalekih krajeva.
Priprema materijala za početak projekta:
- geografska karta svijeta i geografska karta Afrike, globus , slike ljudskih rasa, slike životinja
- razgovor o Pigmejcima- specifičkim obredima – različitosti i razumijevanju
- razgovor o značenju životinja u različitim krajevima svijeta te u prošlosti i danas
- crteži praljudi u špiljama
Izvori za poticanje projekta:
- časopisi ( National Geographie), enciklopedije, albumi, fotografije, dokumentarni, animirani i igrani filmovi ( ” Wild life”, “Djevojčica i lisica”, ” Legenda o medvjedu”, “Krtica”)
Posjeti:
- obilazak prirodoslovnog muzeja u Splitu i Zoološkog vrta
- dolazak lovca u vrtić ( ideja: kod djevojčice iz vrtića zatekli tatinu lovačku iskaznicu)
Rad sa roditeljima:
- suradnja sa roditeljima, posjet jednog roditelja koji je lovac( razgovor sa djecom, upoznavanje lovačke odjeće, obuće, načina lova)
Istraživački centar u vrtiću i dopuna materijala u istom:
- u dvorištu: promatranje kukaca, njihovih nastamba i načina hranjenja ( leptiri, pčele, mravi, puževi…)
- povećala, mikroskopi, teglice ( korišteni u aktivnostima)
- u sobi: uređenje kutića, slike životinja, modeli životinja, puzzle, flash-cards, memory s motivima životinja, slikovnice, časopisi, enciklopedije
Doprinos projekta na razvoj pojedinih razvojnih područja:
Djeca su kroz raznovrsne aktivnosti svakodnevno zadovoljavala svoje potrebe. Rad na projektu utjecao je na sva njihova razvojna područja. Djeca su zadovoljavajući znatiželju ( kroz upoznavanje novog, istraživanjem i razumijevanjem) razvijala spoznajne funkcije.
Radili su individualno, u malim skupinama i grupno. Sve je to utjecalo na socijalni razvoj te razvoj ličnosti.
Raznovrsne aktivnosti u sklopu projekta intenzivno su utjecale na poticanje stvaralaštva, ali i na razvoj govora, izražavanja i komunikacije.
Tematski osmišljenim igrama ciljano smo djelovali na tjelesni i psihomotorni razvoj.