UTJECAJ CRTANIH FILMOVA NA DJECU

KOLIKO SADRŽAJ KOJI DJECA GLEDAJU NA TELEVIZIJI KORISTI ILI ŠTETI NJIHOVU RAZVOJU?

ZNAJU LI RODITELJI KOJE CRTANE ODABRATI I TREBA LI UOPĆE RADITI SELEKCIJU?

ŠTO DJECA RAZUMIJU OD ONOGA ŠTO VIDE U CRTANIM FILMOVIMA?

Djeca u dobi do dvije godine ne bi uopće trebala gledati televiziju. Stručnjaci sumnjaju da djeca u toj dobi crtane filmove i općenito sadržaje na televiziji vide kao zbunjujući skup boja, zvukova i slika. Ona ne razlikuju stvarnost od televizijskih slika, ne razumiju sadržaj slika i ne shvaćaju o čemu je tu zapravo riječ. Zato nema ni smisla govoriti o “obrazovnom aspektu crtića” za djecu u toj dobi čak ni kad je govor u pitanju. Djeca najviše riječi nauče u interakciji s roditeljima.

Djeca u trećoj godini života razumiju da likovi koji se pojavljuju u crtanim filmovima nisu stvarni, ali vjeruju da ti likovi žive u televizorima.

U četvrtoj godini djeca počinju razlikovati stvarne i crtane likove, ali se još uvijek bore s razlikovanjem koji gdje pripada, dok u petoj godini djeca i dalje nisu sposobna pratiti određene radnje u cijelosti.

KAKO NASILNE SCENE DJELUJU NA DJECU?

Crtići kao što su “Bakugan”, “Dragonball”, “Pink Panther”, “Ben 10” i slični imaju elemente agresivnog ponašanja. Takvi crtići nose poruku da najjači uvijek pobjeđuju te djeca usvajaju vrijednosti prema kojima je ovaj svijet opasan i loš. Osim toga, nasilne scene koje gledaju, djeca pokušavaju kopirati. Također, kod neke se djece može pojaviti strah ili noćne more u kojima su žrtve nekog nasilja ili pak mogu postati potpuno ravnodušni prema nasilnim scenama (ako su dulje izloženi takvim sadržajima).

SPRIJEČITE NEGATIVAN UTJECAJ TELEVIZIJE NA DIJETE

  • Ograničite vrijeme gledanja televizije i ne odstupajte od toga. Tako će dijete od početka naučiti da se TV gleda u određenim okolnostima te da druga opcija ne postoji.
  • Ne držite televizor u dječjoj sobi i daljinski držite dalje od djetetova dosega.
  • Televizor držite isključen ako ga nitko ne gleda ili ako sadržaj nije primjeren djetetovoj dobi.
  • Imajte pod nadzorom sadržaje koje dijete gleda.
  • Utješite dijete ako ga je neki sadržaj uznemirio, katkad to može biti nešto posve bezazleno, ali utjeha je uvijek potrebna. Razgovarajte o tome što je dijete vidjelo.
  • Komentirajte s djetetom sadržaj koji gleda kako biste vježbali komunikaciju i iskoristili dobro stranu koju pružaju edukativni sadržaji za djecu. Uz vašu pomoć učenje će biti potpunije.
  • Ne nagovarajte dijete na gledanje televizije ako ono za to ne pokazuje zanimanje. Radije se poigrajte s njim.
  • Redovito izlazite s djetetom u prirodu, bez obzira na vrijeme. Jedino će tako dijete stvoriti dobru naviku da previše vremena ne provodi na zatvorenom. Aktivirajte i druge njegove vršnjake i njihove roditelje te motivirajte djecu da se igraju vani pod budnim okom odrasle osobe.
  • Osmišljavajte djetetovo slobodno vrijeme sa što bogatijim sadržajem. Nećete uvijek imati ni snage ni ideja, ali radije tada pronađite manje zahtjevne igre, nego da mu uključite televiziju.
  • Nije svaki animirani film namijenjen djeci, a osobito djeci predškolske dobi. I ne reagiraju sva djeca jednako na televizijski sadržaj, bio on namijenjen djeci ili ne. Imajte na umu djetetov karakter i ne ismijavajte ga ako se uplaši zbog vama bezazlenih stvari.
Skip to content