Projekt “Životinje”- odgojna skupina “Leptirići”

Cilj: upoznati životinje, neposrednim iskustvom razumijeti njihov “svijet”, razvijati kod djece ljubav prema životinjama i razvoj spoznajnih funkcija, istraživanjem i timskim radom.
– poticati kod djece vještinu uočavanja, uspoređivanja, klasifikacije, uspostavljanje relacija te izvođenje zaključaka.

Poticaj za nastavak projekta:

  • film “Pirati s Kariba” ( djeca gledali kući pa prepričavali u vrtiću) – razgovor o morskim čudovištima, otokom s blagom, ljudima i životinjama iz dalekih krajeva.

Priprema materijala za početak projekta:

  • geografska karta svijeta i geografska karta Afrike, globus , slike ljudskih rasa, slike životinja
  • razgovor o Pigmejcima- specifičkim obredima – različitosti i razumijevanju
  • razgovor o značenju životinja u različitim krajevima svijeta te u prošlosti i danas
  • crteži praljudi u špiljama

Izvori za poticanje projekta:

  • časopisi ( National Geographie), enciklopedije, albumi, fotografije, dokumentarni, animirani i igrani filmovi ( ” Wild life”, “Djevojčica i lisica”, ” Legenda o medvjedu”, “Krtica”)

Posjeti:

  • obilazak prirodoslovnog muzeja u Splitu i Zoološkog vrta
  • dolazak lovca u vrtić ( ideja: kod djevojčice iz vrtića zatekli tatinu lovačku iskaznicu)

Rad sa roditeljima:

  • suradnja sa roditeljima, posjet jednog roditelja koji je lovac( razgovor sa djecom, upoznavanje lovačke odjeće, obuće, načina lova)

Istraživački centar u vrtiću i dopuna materijala u istom:

  • u dvorištu: promatranje kukaca, njihovih nastamba i načina hranjenja ( leptiri, pčele, mravi, puževi…)
  • povećala, mikroskopi, teglice ( korišteni u aktivnostima)
  • u sobi: uređenje kutića, slike životinja, modeli životinja, puzzle, flash-cards, memory s motivima životinja, slikovnice, časopisi, enciklopedije

Doprinos projekta na razvoj pojedinih razvojnih područja:

Djeca su kroz raznovrsne aktivnosti svakodnevno zadovoljavala svoje potrebe. Rad na projektu utjecao je na sva njihova razvojna područja. Djeca su zadovoljavajući znatiželju ( kroz upoznavanje novog, istraživanjem i razumijevanjem) razvijala spoznajne funkcije.

Radili su individualno, u malim skupinama i grupno. Sve je to utjecalo na socijalni razvoj te razvoj ličnosti.

Raznovrsne aktivnosti u sklopu projekta intenzivno su utjecale na poticanje stvaralaštva, ali i na razvoj govora, izražavanja i komunikacije.

Tematski osmišljenim igrama ciljano smo djelovali na tjelesni i psihomotorni razvoj.