Projekt odgojne skupine “Dupini”

PROJEKT

Cilj projekta:

  • Osvijestiti kod djece kolika je važnost očuvanja okoliša
  • Poticati ih da uočavanjem te važnosti sami dođu do rješenja kako naš okoliš očuvati

Aktivnosti za realizaciju projekta:

  • Skupljanje otpada
  • Recikliranje papira
  • Uočavanje najvećih zagađivaća u našoj okolini
  • Opremanje i dopuna centara aktivnosti u našoj odgojnoj skupini
  • Uključivanje roditelja u realizaciju našeg projekta

Poticaj za početak projekta:

  • Natječaj tvrtke „Konzum“- „ Snaga čistoće za čistu energiju“ kojem je namjera bila potaknuti djecu u dječjim vrtićima na kreativnost vezanu uz ekologiju te očuvanje okoliša.

Izvori za poticanje realizacije projekta:

  • Slikovnice:
    • „ Očuvanje okoliša“
    • „ Uzbuna na moru“
    • „ Potražimo blago u otpadu“,
    • „ Rođendan bez smeća“
    • „ 10 načina da pomognem očuvati svijet u kojem živim“
    • „ Zraka trebam hitno“
    • „ U tlu čistu imam glistu“
    • „ Nije smeće sve za vreće“
    • „ Spalionica smeća-čistionica“

Početak projekta:

  • Počeli smo pratiti kako se bačenim iscrtanim papirom puni naša kartonska kutija „ Papirko“. Potom smo djeci objasnili da će se taj papir jednog dana reciklirati.

Nastavak projekta:

  • Potom smo dva puta tjedno vagali sakupljeni papir i zapisivali podatke o težini na kutiju.
  • Svaka naša šetnja je rezultirala čišćenjem okoliša od otpadnog materijala. Otpad smo razvrstavali u zasebne spremnike – za staklo, papir, plastiku i metal
  • Na našoj kartonskoj kutiji napravili smo zaštitni znak –logo „Dupinko“
  • Od otpadnog papira smo rezali uske trakice, zatim ih u malo vode dugo kuhali, mljeli u mlincu dok masa nije postala kašasta, dugo sušili na zraku i time smo reciklirajući ponovno dobili papir hrapave površine.
  • Redovito vaganje otpadnog papira i upisivanje težine na kartonsku kutiju permanentno upisujući uvijek veći broj od prethodnog- uvelo je djecu u usvajanje osnovnih matematičkih pojmova.
    Djeca su promatrajući povećanu masu otpadnog papira shvatila koliko drveća treba posjeći za dobiti novi papir i samim time je došlo do promjene u njihovoj svijesti o potrebi očuvanja okoliša.
    Kako se sav otpadni materijal može iskoristiti izradili smo krnju kojeg smo osudili zbog nemarnih ljudi što bacaju otpad tamo gdje mu nije mjesto.
    Od otpada su djeca tijekom godine izrađivala trodimenzionalne apstraktne figure, lutke za naše kazalište, gusjenice, leptire i sve ono što je njihova mašta dozvoljavala.
  • Eko slikovnice su nam otvorile spoznaju koliko vremena treba da se u moru razradi vrećica plastike, gume od automobila, čikova o cigareta, staklenih boca…
    Da bismo to potkrijepili stavili smo u jedan lonac s vodom papir, a u drugi plastičnu vreću. Zajedno ih stavili na kuhalo. Rezultati su odmah bili vidljivi- papir se odmah raspao za razliku od plastične vrećice koju će još i slijedeće generacije trebati kuhati.
  • Nakon pročitane priče „ Zraka trebam hitno“ djeca su zaključila da je automobil veliki zagađivač. Da bismo se uvjerili u to napravili smo pokus na auspuhu automobila. Dok je motor od automobila radio stavili smo čistu bijelu čarapu na auspuh( ispušnu cijev). Uočeno je da je čarapa ubrzo pocrnila. Jedno dijete je postavilo pitanje: „ Jeli ovaj auto smije voziti ?“
  • Čisteći svakodnevno naše dvorište sakupili smo malo zemlje, a nešto zemlje smo kupili. Stavili smo sjeme cvijeća i čekali rezultat. Pročitana priča „ U tlu čistu imamo glistu“ nas je potakla da nahranimo našu zemlju glistama, ali ih nažalost nismo pronašli u zemlji. U pomoć nam je priskočila naša susjeda koja je časna sestra i živi pokraj vrtića. Čula je naš razgovor s djecom te je iz svog vrta donijela zemlju u kojoj je bilo mnogo glista.

Zapažanja odgajateljica:

  • Projekt koji smo provodili je „zavirio“ i „dotakao“ svaki kutak našeg vrtića. Tako smo i glazbeni kutić obogatili zvečkama izrađenim od šalica jogurta i kamenja te sviralicama od šalice jogurta i slamki.
  • Moramo naglasiti da je nakon svake aktivnosti vezane za određenu temu slijedio mali „kviz znanja“. U tim trenucima bi se osjetilo i nadmetanje djece, jer je svako dijete imalo potrebu da kaže ono što zna.
  • Tema je potpuno dotakla vrtić- cijeli interijer. Djeca su samovoljno čistila svoje garderobne ormariće,a naša plaža je također profitirala kroz šetnje naših mališana.
  • Povratna informacija od roditelja je bila da djeca i kući inzistiraju na odvajanju otpada .
  • Kao odgajatelji mi smo bili u ulozi promatrača , suradnika te smo prateći razvoj projekta svakodnevno nadopunjavali ino što je potrebno.
  • Smanjenim brojem djece u skupini ( odlaskom predškolaca) projekt nije više nastavljen jednakim intenzitetom.
  • Mišljenja smo da je cjelokupni rad utjecao na sva razvojna područja kod djece.

Odgajateljice: Tihana Buljević i Manuela Ponjević

Skip to content